Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten.

24-3-2012. Op twitter weer een aantal berichten om rekening mee te houden: Allereerst was daar twitteraar "Het kan wel" die een bericht plaatste over de hypocrisie van de "salongroenen".

nu op hkW Eco-ondernemer schopt tegen heilige groene huisjes Toyota Prius en zonnepanelen Tweet:

Een kleine uitsnede van het betoog: Volgens Gunter Pauli is het antwoord op de crisis blauw. De ex-directeur van Ecovert denkt dat we heel goed kunnen innoveren door meer naar de natuur te kijken. Dat levert meer banen en meer welvaart op. Gisteren gaf hij een lezing voor Ode die ook online te volgen was. Hierbij deinsde Pauli er niet voor terug om te schoppen tegen heilige groene huisjes zoals de Toyota Prius of de zonnepanelen industrie.... Zonnepanelen:

De Prius, daar gaat het vandaag over: Op de website van Rijkswaterstaat kun je reageren op de handel en wandel van 's lands asfaltclub. In Wageningen stond deze week één van de voertuigen van deze club, met daarop het opschrift:
"Rijkswaterstaat rijdt schoon".


Daarna kun je beter even van je fiets stappen om even onbedaarlijk te lachen. Sluit de uitlaat maar eens aan op de luchtverversingsinstallatie van een willekeurig overheidsgebouw.

Een paar van de wapenfeiten van Rijkswaterstaat:

Ook allemaal schoon? Een bericht aan hen leverde het volgende antwoord op:

Naar aanleiding van uw melding kunnen wij u het volgende mededelen: Wij hebben uw e-mail met belangstelling gelezen, maar uit het bericht kunnen wij onvoldoende opmaken wat uw vraag precies is.  Wij verzoeken u vriendelijk uw vraag te verduidelijken, opdat wij u op een juiste wijze kunnen helpen. Wanneer wij van u een verduidelijking hebben ontvangen, zullen wij u zo spoedig mogelijk een reactie sturen.

Een standaard antwoord van een hotemetoot die geen aanknopingspunten uit zijn boekje kan vinden. Ook de gemeente Wageingen antwoorde eens met:

"De naam Wageningen komt niet in Uw email voor" na het leveren van alternatieven (compleet met een link naar uitgebreide documentatie) voor de reconstructie van een gevaarlijke weg.

Uit Autoblog.nl:  Dat de door de autofabrikant opgegeven verbruikscijfers in veel gevallen het verbruik in de praktijk nauwelijks benaderderen, dat is geen schokkend nieuw bericht. Het bericht dat zuinige auto’s in de praktijk bijna de helft meer verbruiken dan opgegeven.......  (Meer info):

Om over duurzaam maar te zwijgen

<<<< Deze hier maakt het dus helemaal bont. Klik op de foto voor een vergroting.

Deze is WEL duurzaam >>>

Kan ook nog goederenwagens trekken. In NL  
met het oog op het toenemend aantal files zeker geen verkeerd idee.

De olieslaaf zit in de knel. Hier de klaagzang van één van hen:

,,Vol verbijstering las ik over de uitslag van Publieksdag van 26 juni op de Markt. Ik kan me wel voorstellen van de mensen die met de fiets de stad in gaan, die het wel goed vinden dat men het parkeren wel duurder kan maken....


Volgend probleem levert salongroen twitteraar Chalotte B de Roo uit Renkum:

Nederland maakt zich op voor groots ” - doe mee, zaterdag tussen 20.30 - 21.30 licht uit! Tweet:

Allemachtig, daar ligt stroom producerend Nederland echt wakker van. De spaarlamp: Peanuts, poundfoolish and pennywise. Dat is de kwalificatie voor het Nederlandse beleid aangaande energiebesparing. met name de verlichting die op het totale energieverbruik nog geen 3% uitmaakt wordt door de media als breekijzer gebruikt om de verspilling te rechtvaardigen.

Zo probeert ook de VARA met zijn aktie 10:10 een slordige 10% te besparen op het energieverbruik. Een rekensommetje:

Oorzaak:

Een gemiddeld rijblik verbruikt elke dag 20 KWu om vanuit bv Leiden naar Hilversum te rijden om daar een hoop onzin te verspreiden. Dat is per jaar
ZES MEGAWATTUUR. De gemiddelde CV´s en die van de oliejunks, vebruiken per dag IN DE WINTER gemiddeld 15 KWu. Per jaar zo'n 2250 KWu. In totaal dus ruim ACHT MEGAWATTUUR!

Ook de Toyota Prius verandert daar niets aan. Want de akku van deze peperdure bonk staal zal toch opgeladen moeten worden. Ook die van Rijkswaterstaat, die zich misschien wel "schoon" voordoet, maar nog lang niet duurzaam is.

Oplossing:

Verhuis naar de plaats waar je werkt en fiets, dan bespaar je die ZES MEGAWATTUUR! Dat is VEEL meer dan 10%


Het elektrisch railtransport. De tram moet regelmatig sterk remmen voor onvoorzichtige medeweggebruikers. Vooral de olieslaven zijn echte wegpiraten. De Rotterdamse tram had lang geleden trams in dienst met een simpele schakelkast. Als de bestuurder "op de rem moest gaan staan" moest worden draaide de bestuurder snel het wiel naar de "Nulstand". De passagiers vlogen dan door de tram.

Hier is de tram te zien in het Arnhemse openlucht museum.

Zoals gezegd: De Zwitserse spoorwegen doen al bijna 80 jaar aan rekuperatie. (Meer info):

En dat kunnen de omvallende vrachtwaggels die regelmatig de snelwegen blokkeren niet. Toch zal men daar aan moeten wennen want meer goederen over het spoor ziet men niet zitten:

GroenLinks tegen aantasting leefmilieu door goederentreinen.

vrijdag 16 maart 2012 10:11
0 reacties

OOSTERBEEK - GroenLinks Gelderland en Overijssel zijn tegen de aantasting van de leefbaarheid door meer goederentreinen in Oost-Nederland.

De GroenLinks fracties van de gemeenten langs de IJssellijn en de Twente-kanaallijn hebben gezamenlijk een zienswijze ingediend met betrekking tot de ontwerpnotitie 'Reikwijdte en Detailniveau PHS-goederenroutering Oost-Nederland'....
. Meer lezen (zolang het bericht niet door Hoog en Laag verwijderd is):

Een degelijk en duurzaam alternatief wist ook Groenslinks niet te presenteren.


Om met nog wat positief nieuws van "Treinreiziger" te eindigen: 

Geslaagde test vrachtvervoer Londen - Lyon per TGV.

In de nacht van 20 op 21 maart heeft tussen Lyon en London een speciaal voor het internationale traject aangepaste vracht TGV van La Poste gereden. Meer lezen

Ook dat is niet nieuw en veroorzaakt volgens de treindienstleiding een extra treinbeweging. Het spoor is dan "bezet". Post kan beter als vroeger in losse postrijtuigen vervoerd worden, zodat een extra treinbeweging vermeden wordt. NS deed dat vroeger met de <<<< PEC. Deze werd tussen de dan gebruikte stroomlijntreinstellen (materieel 46 en 57) gekoppeld en die is alleen nog in het spoorwegmuseum te bewonderen.

Daarna schakelde NS over op de zg "motorpost" die de PTT vervangen heeft door vrachtwaggels. Met het bekende resultaat.

Hier de Zwitserse variant.

De Zwitsers kunnen nog steeds post meenemen in de reguliere dienst zoals deze "DZt". 'D' staat in dit geval voor bagage, 'Z' voor post en 't' voor stuurstandrijtuig. Het rijtuig maakt deel uit van de trein en neemt dus geen extra ruimte in. Buffertjes zodat extra materieel aangekoppeld kan worden en er bij panne snel weggesleept kan worden.


Als je geen oplossing hebt, heb je ook geen probleem.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
Mail