Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

13-12-2015: De klimaatconferentie is ten einde en nu al rolt men over elkaar. Fossiele brandstof wordt nog steeds gesubsidieerd. Op kerosine hoeft nog steeds geen belasting betaald te worden. En dat is wel het leeuwendeel. E.e.a. komt nog steeds ter sprake bij de "bezorgde" kak.

Flugzeuge und Schiffe: Klimaverhandler trauen sich nicht an die großen Umweltverpester."Geen vliegreis voor twee personen naar Thailand 5400" en meer misverstanden.

Kamp: Elektrisch vervoer versterkt NLse economie: aantal banen in 2015 omhoog naar 3.200 https://t.co/3VkViF4WlS #EV https://t.co/lvIOnxwbLc

In geen van deze voertuigen links past ook maar één rolcontainer. Dit in tegenstelling tot de trein (rechts). Maar men denkt dat de enorme massa forensen dit verhindert. En elektrisch, al 100 jaar. Kijk naar de gemakzucht van die forens en trek je conclusie.

In de kop van de trein (één of tweemaal per dag) stapt niemand in. Plaats daar de rolcontainers die anders in een CO2-blazende vrachtwaggel verdwijnen. Er is ruimte genoeg zoals de montage toont.

COP21 is dan geslaagd, 0.5° Celsius temperatuurverhoging. Daar kan iedereen mee leven. Herstel daarnaast de smalspoorlijnen waarmee Nederland heeft vol gelegen en meer problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Schuif de egocentrische problemen aan de kant en zie wat wel kan. Toon de over het paard getilde planologen wat ze verkeerd gedaan hebben en maak Nederland weer mooi. Zorg er ook voor dat Nederland geen afval meer veroorzaakt. Een goederenwagen die zojuist een supermarkt heeft bevoorraad kan het afval in een rolcontainer mee terug nemen. Dat zal het beleid voor 2016 worden.

Een nieuw winkelcentrum stamp je niet zomaar uit de grond. E.e.a. wordt "zorgvuldig" gepland en staat al op één plaats en verhuis je niet zo maar. Elk nieuw winkelcentrum krijgt een spooraansluiting met zoals in veel plaatsen voorzieningen voor diverse soorten afval. Zodra de supermarkt bevoorraad is, worden de lege rolcontainers gevuld met dit afval en zodra de nieuwe GmP (Goederentrein met Personenvervoer) komt aangekoppeld.

Zo maak je COP21 tot een succes. Fossiele brandstof en dus CO2 is ten einde en wegvervoer beperkt zich tot fietsen. Langere afstanden kunnen zo probleemloos per trein afgelegd worden.

In bovenstaande wagens kunnen de al genoemde rolcontainers meegenomen (overal in gebruik) worden. Onbelangrijk hoe zo'n wagen er uit ziet. Een container voldoet ook prima en kan ook achter een stadstram gehangen worden en kan ter plaatse gelost en geladen worden. In Zürich gebeurt dit al, zij het dan voor afval.

Andere produkten zijn geen enkel probleem, zolang er maar een rolcontainer in past. Zelfs meenemen in een personentrein kan zonder problemen. Wel is nodig dat deuropeningen breed genoeg zijn en er een standaardkoppeling dit mogelijk maakt.

http://klimaatkombi.nl/images/Transport/RhB_koelcontainer.jpgIn feite kan elk produkt met elke trein mee. Slechts de bestemming bepaalt waar in de trein de wagens aangekoppeld worden.

Meer info is hier te lezen:

Wat er dan niet per trein kan, kan altijd nog per bakfiets. Nederland wordt dan niet alleen mooier, maar ook waard om in eigen land te blijven. Als je boodschappen gaat doen neem je ook je afval mee, je neemt nu ook lege flessen mee naar de glasbak?

Het enige waar politici aan kunnen denken bij railtransport is "Lightrail" en iedereen weet vanaf nu dat je daarmee ook Albert Hein mee kunt bevoorraden. Linksboven toont de Zwitserse Rhätische Bahn al 100 jaar hoe dat moet. Lees meer:

Het is dus interessanter als de container bij een station staat. Voor oudpapier is dit geen enkel probleem. Het oud papier bv kan door de bewoners op de fiets (met een aanhangertje) naar de oud papiercontainer bij het station gebracht worden. Dit helpt behoorlijk! Veel reklame kan als nieuwsbrief in je mailbox bezorgd worden. Eén muisklik en de zooi is weg.

Ook kunnen woningbouwclubs het transport van materialen sterk vereenvoudigen. Voor het schilderwerk gebruikt men een simpel bestelautootje dat vaak van kilometers ver komt. Zoals in dit geval uit Deventer.

Ook een dakpan en regengoot vervangen en de monteur komt uit Velp, de vereiste dakpan niet meegenomen, dan moet hij weer terug naar de werkplaats.

Dat kan anders. Zie hier links boven hoe men een rijdend depot achter de lokale trein hangt. Op 2000 m hoogte. Hetzelfde geldt voor de melk van alpenkoeien (rechtsboven) die ook gewoon met de trein mee gaat. Veld en Beek kan hier een puntje aan zuigen.

Dikke onzin is onderstaande tweet. Het overige transport wordt goedkoper. Samen met de fietskoeriers die het natransport voor hun rekening nemen. Goederenwagens in de regionale trein opnemen. Ook die van diverse bedrijven.

Het nieuwe tramsysteem tussen Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein wordt naar verwachting 15 tot 20 miljoen euro duurder: https://t.co/VKiItjIpT9


Mensen zijn niet bang voor verandering. Ze zijn bang dat ze veranderd worden.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMailMail

Mail