Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

Er begint beweging te komen in de "transportellende". Al moet het klootjesvolk nog helemaal omschakelen:

Uit RNW wereldkrant van 5-2-2012: Winter zorgt opnieuw voor chaos spoor. ....De intercity’s van en naar Utrecht vielen helemaal uit. De stationshal zag zwart van de honderden gestrande reizigers.....

Let wel, het is zaterdag, de meesten hoeven niet aan het werk. Wat moet je dan in een trein naar Utrecht?
Funshoppen?

En ook: ......Minister Schultz van Verkeer heeft de NS en ProRail om opheldering gevraagd....

En er is meer waar op deze site, de voorafgaande weblog en talloze forums al jaren gewaarschuwd is: .....Om nieuwe problemen te voorkomen, schakelt Schultz buitenlandse experts in, bijvoorbeeld uit Zwitserland. De minister hoopt dat buitenlandse deskundigen kunnen helpen omdat die ervaring hebben met winterse omstandigheden.....

De oorzaak is en blijft de sneeuw, die opstuift, deels ontdooit, onder de trein blijft plakken en onderweg, dus ook op stations en wissels er weer afvalt. Met  DIT als resultaat. Met name die Zwitsers verwarmen hun wissels elektrisch en dat is omdat de Zwitsers 15000 volt WISSELSTROOM op de draad hebben staan die simpel omlaag te transformeren is tot een spanning die geschikt is om die wissels te verwarmen, maar ook andere zaken die je in de winter wilt verwarmen, zoals bv de trein zelf. Maar de vorige minister  WILDE niet omschakelen naar 25 KV, zodat NS veroordeeld is tot een zielige 1500 Volt op de draad die eigenlijk alleen nog geschikt is voor een interlokale tram, die in Nederland niet meer bestaat. Het materieel:

Als de minister even meekijkt:

Dat is met modulair opgebouwde treinen geen enkel probleem. In NL wel, dan gaan er in één klap 4 bakken aan de kant.  En zo doen de Zwitsers dat met hun "Domino".



Zo kort genoeg, NS? Minimale "compositie", die kan echt niet korter.....



Dan volgt.....



Eén bak erbij en......



Kan ook zo.....



Nog maar een bak erbij......, maar kan nog langer....

en ook de Zwitsers tobben met de kou:

Trouwens: .....Ook het autoverkeer had opnieuw last van de kou. De Wegenwacht draaide overuren. Veel automobilisten strandden omdat hun accu de kou niet aankan. De gladheid leidde op de A27 bij knooppunt Hooipolder tot een kettingbotsing. Dertien auto’s botsten op elkaar; drie mensen raakten lichtgewond.....

Dat laatste is bij NS nog nauwelijks gebeurd. Om de lol af te sluiten: Luchthaven Schiphol kampte opnieuw met vertragingen die konden oplopen tot een uur. Tientallen vluchten werden geannuleerd.

Het is gewoon winter, ga sleëen, een sneeuwpop maken, sneeuwballen gooien met de kinderen uit je straat, ga schaatsen, geniet van de winter, maar denk na over wat je aan al deze ellende kan doen.

Eén er van is lobbyen voor een beter transportsysteem. Nederland heeft vol gelegen met spoor en tram lijnen. Eis niets meer van te vinden, behalve anderhalve museumlijn.

De lobby. Iedereen kent nu wel de problemen met stikstof, fijnstof en CO2. Een biologische boederij heeft de stikstofproblemen aardig onder de knie.

Dan het volgende probleem, fijnstof, de biologische landbouw heeft ook hier weinig problemen mee, anders wordt het met transport. Genoemde boerderij wil een elektrische auto kopen. Over de problemen die daaraan verbonden zijn heeft men nog niet nagedacht.

Toch is ook dit simpel op te lossen. Het gebied kende ooit een elektrische tram. In de oorlog gesneuveld en nooit meer opgebouwd. Olie was goedkoop. Helaas het goederenvervoer vergeten.

Dat zorgt nu voor fijnstof en CO2. En voor gigantische files, die met hun rubber banden de troep in zee plempen.

Men verkoopt ook produkten in de regio. Daar waar deze tram ooit gereden heeft. Simpel om achter deze tram ook een goederenwagen te hangen. Voor de Zwitsers heel gewoon.

Een biologisch winkeltje in Samedan 1700 müM, laat hun waren per vrachtwagen 1000 meter stijgen, terwijl Coop en Volg een goederenwagen achter de trein hangen. Hier in Zernez, 1400 müM.

Of wil men persé chaos?


Blunders uit het verleden bieden wel garantie voor de toekomstige chaos.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMailMailMailMail