Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten.

3-4-2012: Deze tweet: RT Daarom modulair opbouwen. => Dat weet iedere machinist, maar managers en ontwerpers beslissen

is voor de Zwitsers geen probleem. Zij hebben de juiste beslissing genomen.

Mit dem neuen St. Galler S-Bahn-Konzept gibt es bei der SOB einige Änderungen. So verkehrt der Voralpen-Express ab 2013 nur noch bis St. Gallen. Durch den Wegfall des Haltes in Degersheim kommt es in St. Gallen wohl zur Kurzwende (55 auf 05).

Anscheinend ist es mit dem neuen Konzept nicht mehr möglich, den Zug mir zusätzlichen Wagen zu verstärken. Die SOB testet deshalb einige Varianten, wie man den Zug verlängern kann.

De spoorwegen hebben problemen met de tijd in dit geval kromp de tijd om te keren van 55 naar 5 minuten. Dat is op zich geen probleem, het betrof hier pendeltreinen (bestaande uit oud maar gereviseerd materieel, een lok en stuurstandrijtuig).

Maar omdat er nog meer tijd ingeleverd moest worden zocht men naar andere oplossingen. Het modulaire concept bracht uitkomst. En ook de steile hellingen op dit trajekt (5%) werd men de baas door het toepassen van twee motorrijtuigen van het type RBDe 565:

Hoe ziet dat concept er uit?

Je neemt een stevige motorwagen en omdat deze altijd in combinatie met minimaal een stuurstandrijtuig moet rijden, is er slechts één stuurstand nodig.

Wordt er van meer vermogen vereist, dan koppel je een tweede motorrijtuig ruggelings aan het eerste motorrijtuig. Je krijgt dan dit. Het vermogen is dan natuurlijk veel te veel, maar omdat ook de capaciteit verhoogd moet worden kun je tussenrijtuigen plaatsen. Zoveel als de vermogens van beide motorwagens toelaten. Dit concept begon de BLS (Bern Löstchberg Simplonbahn) ooit en is overgenomen door tal van particuliere spoorwegclubs, waaronder SBB, SOB, RVT, CJ en nog wat anderen.

Het resultaat is hieronder te zien: Donderdag 5 april gebeurt er dit:

Beste deelnemer,

Bedankt voor het inzenden van je duurzame idee. Leuk dat je met ons wilde meedenken over hoe wij de NS nog duurzamer kunnen maken.

Wij hebben uiteindelijk de 10 beste ideeën geselecteerd. Helaas zat jouw idee hier niet tussen.

Zie de tweet: Zo komt het dus dat er bij NS, Veolia, Syntus en Arriva vertragingen aan de orde van de dag blijven. Men is niet flexibel genoeg.
Er zijn nog andere oorzaken, maar die worden later behandeld.


De mens is een dier dat democratisch zijn eigen slachter kiest.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
MailMailMailMailMailMail