Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

3-4-2012 Bijgewerkt 8-4-2018 National Express plant Einführung eines Booster-Moduls https://t.co/5kn1iCxXlc

Deze als aprilgrap geplaatste tweet dringt nog steeds niet door tot de hotemetoten van NS.

RT Daarom modulair opbouwen. => Dat weet iedere machinist, maar managers en ontwerpers beslissen

Dat is voor de Zwitsers geen probleem. Zij hebben de juiste beslissing genomen.

Mit dem neuen St. Galler S-Bahn-Konzept gibt es bei der SOB einige Änderungen. So verkehrt der Voralpen-Express ab 2013 nur noch bis St. Gallen. Durch den Wegfall des Haltes in Degersheim kommt es in St. Gallen wohl zur Kurzwende (55 auf 05).

Anscheinend ist es mit dem neuen Konzept nicht mehr möglich, den Zug mir zusätzlichen Wagen zu verstärken. Die SOB testet deshalb einige Varianten, wie man den Zug verlängern kann.

De spoorwegen hebben problemen met de tijd in dit geval kromp de tijd om te keren van 55 naar 5 minuten. Dat is op zich geen probleem, het betrof hier pendeltreinen (bestaande uit oud maar gereviseerd materieel, een lok en stuurstandrijtuig).

Maar omdat er nog meer tijd ingeleverd moest worden zocht men naar andere oplossingen. Het modulaire concept bracht uitkomst. En ook de steile hellingen op dit trajekt (5%) werd men de baas door het toepassen van twee motorrijtuigen van het type RBDe 565:

Hoe ziet dat concept er uit?

Je neemt een stevige motorwagen en omdat deze altijd in combinatie met minimaal een stuurstandrijtuig moet rijden, is er slechts één stuurstand nodig.

Wordt er van meer vermogen vereist, dan koppel je een tweede motorrijtuig ruggelings aan het eerste motorrijtuig. Je krijgt dan dit. Het vermogen is dan natuurlijk veel te veel, maar omdat ook de capaciteit verhoogd moet worden kun je tussenrijtuigen plaatsen. Zoveel als de vermogens van beide motorwagens toelaten. Dit concept begon de BLS (Bern Löstchberg Simplonbahn) ooit en is overgenomen door tal van particuliere spoorwegclubs, waaronder SBB, SOB, RVT, CJ en nog wat anderen.

Het resultaat is hieronder te zien: Donderdag 5 april gebeurt er dit:

Beste deelnemer,

Bedankt voor het inzenden van je duurzame idee. Leuk dat je met ons wilde meedenken over hoe wij de NS nog duurzamer kunnen maken.

Wij hebben uiteindelijk de 10 beste ideeën geselecteerd. Helaas zat jouw idee hier niet tussen.

En ook de ervaringen van anderen worden in de wind geslagen.

Uit wikipedia: Bereits in den 1970ern war mit der UIC-Mittelpufferkupplung (Bauarten AK69e bzw. Intermat) eine neue Kupplungsbauart für die europäischen Eisenbahnen entwickelt worden. Sie sollte die europäische Schraubenkupplung - welche wenig belastbar ist, personal- und zeitaufwändig kuppelt und hohe Wartungskosten verursacht - ersetzen. Eine europaweite Einführung wurde jedoch immer wieder verschoben. Da die Form nicht mit der Schraubenkupplung kompatibel war, wäre ein flächendeckend simultaner Umstieg notwendig gewesen, den einige Mitgliedsländer finanziell nicht stemmen konnten. Die zeitgleich mitentwickelte Gemischtkupplung war seinerzeit nur im Rangierdienst zugelassen.

Zo komt het dat er bij NS, Veolia, Syntus en Arriva vertragingen aan de orde van de dag blijven. Men is niet flexibel genoeg. Lees meer:

Het verhaal is nog lang niet af. Kortgeleden kondigde Arriva aan werkzaamheden aan de toiletten te starten. Dat komt bekend voor:

De SP denkt zelfs over een speciale toiletwagen die aan de SLET gekoppeld wordt. Hiermee bewijst de SP weer eens niet gehinderd te zijn door enige kennis van zaken. Lees meer:


Maar ook de Buffels zijn treinstellen, door de domroep vaak treintoestellen genoemd. Het wordt tijd dat de jongens en meisjes van het spoor eens een opfriscursus krijgen. Sinds 1839 toen de eerste stoomtrein tussen Amsterdam en Haarlem reed is er veel veranderd en zeker niet ten voordele. De oorzaak, men denkt vooral aan het wegverkeer, bussen. Het enige verschil is dat een trein twee bestuurderscabines heeft om te voorkomen dat bij elk eindpunt een keerlus aangelegd moet worden.

Een trein hoeft niet door een keerlus maar rijdt gewoon de andere kant op. De lokomotief moet dan wel omrijden en dat kost tijd.  Dat kun je voorkomen met treinstellen en een trein met stuurstandrijtuig.

Een treinstel kun je ook anders in elkaar zetten. Elke lokomtief kan vanuit een andere bestuurderscabine bestuurd worden. De laatste trein tussen Nijmegen en Kleve (D) bestond uit één lokomotief (lok) en een wagen met stuurstand. Als de trein verlengd moet worden, in de spits bv, dan zet je er gewoon meer wagens tussen. Bijkomend voordeel, als de trein te zwaar wordt kan een extra lok aangekoppeld worden, zelfs midden in de trein.

Dan verschijnt er een tweet van @pleeback over dit thema.

Breng 2 Buffel treinen tijdelijk huren van NS voor de Achterhoek. De Buffels hebben een toilet! #DeGelderlander https://t.co/nnad5muus6

Daar heeft men bij NS ook weer probemen mee.

Maar de aanleiding, de oorlog om olie, de brandstof voor deze ondingen blijft. Ook de Hilversumse domroep kan dit niet aan. Maar ook bij NS snapt men niets van de technische voordelen van het spoor.

Hier plaatst de Zwitserse SBB een lokomotief in het midden van een trein. De reaktie van een NS-medewerker die totaal onbekend is met de talloze mogelijkheden.

Ik vraag me af of de machinist dan nog wat kan zien. ^IK

Techniek maakte geen deel uit van zijn opleiding. Net als vele kinderen die op 10-jarige leeftijd nog nooit in een trein gereisd hebben. Zelfs hun moeder vraagt zich af waarom een treinstel 2 bestuurderscabines heeft. Tijd om in de vakantie eens wat kinderen te bevragen.

RT Daarom modulair opbouwen. => Dat weet iedere machinist, maar managers en ontwerpers beslissen

En "Dieser Zug macht in Tübingen eine Pinkelpause, da wir keine funktionierende Toilette haben".

Kortom, storm in een glas water. Als men bij het spoor eens wakker wil worden, hier nog wat tips en een waarschuwing.

En ook ISS is modulair opgebouwd. Je schiet niet zomaar een compleet ruimtestation het heelal in. Bron:


De mens is een dier dat democratisch zijn eigen slachter kiest.


Volg Klimaatkombi op alle sociale media. Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal________________________________________________________________________.
MailMailMail