Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

NOS radio1 blert over Prorail en Syntus. Ook Farshad Bashir bemoeit zich er tegenaan. Evenals Farshad Bashir al lang verdwenen.

Ha! Het voorstel van partijgenoot van Aptroot (Remkes) waarin gevraagd wordt NS op.... https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-18986-22.html
De infobeperking van de politiek!

Iets vergelijkbaars is te zien bij oom agent.

Tweet (mogelijk allang verwijderd):









Meer lezen:


Voed kinderen dus op met trein en tram, zodat men voorbereid is op de toekomst. Vergeet het nostalgische en het egoistische maar laat ze kennis maken met techniek die om kan gaan met duurzaam opgewekte stroom. En begin er vooral jong mee.

Twee jaar geleden: De problemen op de Maaslijn en bij Syntus hebben al voor veel rode koppen gezorgd bij de forums. Hoe lossen de Zwitsers zoiets op?

Hier een modern treinstel dat probleemloos versterkt kan worden en zelfs goederenwagens meeneemt. De Hollanders komen dan niet verder dan "Lightrail". En dat kan het verkeersinfarkt van vrachtwaggels niet de baas.

Dit voorbeeld wel. Dus....

En nu 10-5-2012: Uit Tubantia: DOETICHEM - Syntus zit in de financiële problemen. Het bus- en spoorbedrijf leed in 2011 een verlies van ongeveer 5 miljoen euro. „De situatie is niet rooskleurig, maar we staan niet aan de rand van een faillissement. We zetten in op een verbeterprogramma, zodat we de organisatie weer kunnen stabiliseren”, aldus een woordvoerster. „We hebben het vertrouwen van de aandeelhouders.”

Belangrijke oorzaak voor de tegenvallende cijfers is volgens Syntus de te snelle groei die het bedrijf de laatste jaren doormaakte. „We verwierven in korte tijd veel nieuwe gebieden. Eén probleem was dat we meer personeel moesten inzetten om te voldoen aan de dienstverlening die we hadden beloofd”, zo zegt de woordvoerster. „De kosten vielen daardoor hoger uit.”
Lees meer:


Neem daarbij de gestegen brandstofprijzen. Voor elke bus (en ook voor elk treinstel dat oa Syntus exploiteert) is een chauffeur / machinist nodig. Zoals hierboven al aangegeven kan e.e.a. gecombineerd worden en dus ook verduurzaamd worden. Hoe doen bv de Zwitsers dat?

Simpel voor Syntus, maar ook Arriva en Veolia om dus niet langer op één paard te wedden en zich ook in het goederenvervoer te storten.

Dat zit al deels in de puree, het mes snijdt dan aan twee kanten. Beide hier getoonde "Triebwagen" zijn net als bij Syntus, Veolia en Arriva van particuliere spoorwegmaatschappijen. Het concept werkt ook anno 2012 nog steeds. Maar de Neeeeederlandse politiek denkt in wegverkeer en dus zijn er problemen.

En dan is het klimaat nog niet eens genoemd. Dan wordt het pas echt leuk. De motorwagens hierboven en rechts zijn voorzien van buffers en standaardkoppelingen en kunnen:

De hierboven getoonde motorwagens zijn van oudere bouwdatum maar nog steeds goed te verhandelen. En dat gebeurt ook. Hier verkocht aan. Makies, Gettnau. Voor de Nederlandse situatie kunnen in geval van aanschaf de trafo's verwijderd worden en kan een moderne chopperinstallatie ingebouwd worden. Diesellijntjes onder de draad brengen. Je wou toch elektrisch rijden? Handel er dan ook naar.

Beide motorwagena zijn afkomstig van de SOB (Süd-Ost-Bahn).

Treinen en trams zien er in het vervolg zo uit.

Für die Kieszüge Zell- Gettnau Gteranlage- Zell ist 2013/14 durch die Makies AG ein "Steuerwagen" entstanden. Konkret wurde in ein ehemaliges Baudienstfahrzeug der BLS, der Tem55, die Einrichtung für Vielfachsteuerung der BDe576 sowie zeitgemässe Zugsicherungseinrichtungen eingebaut. Um die Zeit bis zu dessen Zulassung zu überbrücken wurde unser BDe82 für die Kieszüge eingesetzt. Ebenfalls diente das Bordmechabteil im BDe82 beim Umbau sowie der BDe82 bei den ersten Tests sowie der Abnahme in Vielfachsteuerung. Meer lezen:


Politici en luiers moeten regelmatig verwisseld worden om dezelfde reden.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.