Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten.

14-1-2012. Uit RNW wereldkrant: ‘Europese autoproductie moet fors omlaag’. De Europese auto-industrie moet de productiecapaciteit met 10 tot 20 procent verlagen als antwoord op de aanhoudende zwakke vraag bij de consument. Dat heeft Sergio Marchionne, topman van het Italiaanse autoconcern Fiat, gisteren gezegd. Marchionne voorziet dat de vraag naar nieuwe auto’s in Europa nog twee jaar slap blijft.

Helemaal mee eens, er zijn er gewoon teveel. En die veroorzaken regelmatig problemen, ook als ze niet rijden. Terugroepakties, de domroep NOS over het aantal "servicecalls". Het sop is de kool niet waard. Als je wegversmalling naar de dealer moet ben je wel je vervoer kwijt, of de (drugs)dealer moet je een vervanging bieden, maar daarin zitten niet je eigen speeltjes. Je fiets repareer je zelf en is ook niet zo gecompliceerd als met bv een "elektronisch gaspedaal".

De trein is bovendien veel simpeler te vervangen, de "onderdelen" staan al in de "tuin" van een station gereed. Als NS tenminste een beetje meewerkt.

Uit Treinreiziger.nl: Veertien stoptreinen in de spits krijgen in de spits meer zitplaatsen. Sinds de nieuwe dienstregeling van 11 december kwamen er bij de Nederlandse Spoorwegen veel klachten binnen over volle treinen. Ook Rover kreeg veel klachten, waarop de reizigersvereniging een meldpunt opende.

Met de veertien ritten die per direct meer of langere treinstellen krijgen hoopt NS het probleem te hebben opgelost. Daarmee wordt de zitplaatscapaciteit van 0,3% van de dagelijks 5200 treinritten uitgebreid....
Meer lezen:

Het leuke is dat deze site als kop soms een Zwitsers treinstel heeft dat probleemloos op stations verlengd kan worden. Elke combinatie is dan mogelijk, zelfs met de lok in het midden. De Zwitsers kennen dit systeem al jaren, hier een combinatie met een vrij oude aandrijfunit en oudere rijtuigen in een versterkte trein (één motorwagen, losse "bakken", stuurstandrijtuig, een losse "bak" en weer een stuurstandrijtuig). Simpel toch? Klik op de foto voor een grotere
afbeelding.

De treinstellen van NS moeten voor zo'n operatie naar de werkplaats.

Den Haag HS/Centraal -Leiden: er rijden minder treinen door een defecte trein op het spoor. Deze dagelijks verschijnende tweets van @NS_online behoren dan tot het verleden. De defekte trein kan dan door elk ander voertuig simpel "meegenomen" worden. Zoals in deze berichten al aangetoond werd.


Wat men in een trein overvol noemt, noemt men in een bar sfeer.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Ervaar meer over klimaatkombi.