Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

11-3-2014. Auto's krijgen steeds meer vermogen en worden daarom steeds duurder. Als je de reklame van de domroep over een "plugin-hybride" hoort is 280 pk niets meer.

Het is dan ook geen wonder dat....

Lang niet ieder kind in Nederland kan fietsen. Sommige kinderen hébben niet eens een fiets. ‘De voornaamste oorzaak is geld.'

En ja, als die auto zo duur wordt..... is de fiets de sluitpost. Gevaarlijker wordt het ook.

'Te gevaarlijk' 

Iets verderop, aan het begin van de Witte de Withstraat, staat Pallavi (10) naast haar moeder voor een etalage. ‘Ik kan wel fietsen, maar mijn fiets is stuk’, vertelt ze. ‘Er is iets helemaal mis met de ketting’, vult haar moeder aan. ‘Maar al zou de fiets niet kapot zijn, dan nog zou ik haar niet over straat laten fietsen hier in Amsterdam. Veel te gevaarlijk.’
Lees meer:

Als je nou nog niet eens een ketting kunt vervangen. Dan ga je naar de fietsenmaker en die doet het ook niet voor niets. Wees blij met de crisis, die wordt nog veel leuker. Geld voor oplaadpunten voor die "plugin-hybride" is ook bijna op. Het wordt binnen enkele jaren weer heel stil op straat. Want die "plugin-hybride" kan geen vracht vervoeren.

Het railvervoer kan dat allemaal wel. En Jan-met-de-Pet kan het ook betalen.
Die heeft geen € 30.000.- nodig om z'n imago op te poetsen.

Les: het kip-ei probleem van de elektrische auto

Het Israelische Better Place was op een gegeven moment meer dan een miljard euro waard. Een paar maanden geleden werden de brokstukken voor enkele tonnen verkocht. Het bedrijf zou de autowereld op zijn kop gaan zetten met de bouw van wisselstations voor batterijen (foto boven: het station bij Schiphol). Het bedrijf kwam ondanks honderden miljoenen aan investeringen en de steun van Shimon Peres niet verder dan ruim 1.000 klanten. Het kip-ei-probleem van de elektrische auto lijkt Better Place parten te hebben gespeeld. Zonder de laadinfrastructuur is de consument terughoudend om de elektrische auto te omarmen. Tegelijkertijd komt die infrastructuur er niet zonder klanten. Meer leuks:

Want WAGENINGEN zit weer es in de knel en met de verkiezingen in aantocht... - VVD-raadslid Marc Kiel heeft opnieuw aandacht gevraagd voor het invoeren van een groene golf bij de verkeerslichten op de hoofdwegen in de stad. Lees meer. En indien gewist, wat "Hoog en Laag" ook nog al es doet, hier
Je moet bij de VVD ook niet beginnen over Rijnlijn, dan krijgt men last van jeukende rode vlekken.


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
Mail