Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

10-2-2013. Vliegen, ook leuk voor anderen.Vooral op de grond. Olieslaaf NOS hierover:

Doordat de oplevering van de nieuwe luchthaven in Berlijn flinke vertraging oploopt, komen kleine ondernemers er in de problemen. Correspondent Wouter Meijer ging bij hen langs. Bron:

Lelystad Airport moet hét vakantievliegveld van Nederland worden en tegelijkertijd het overvolle Schiphol ontlasten. Het idee is simpel: door goedkope vakantievluchten van Schiphol te verplaatsen naar Flevoland, ontstaat ruimte op de nationale luchthaven voor groei van lucratief intercontinentaal vliegverkeer. Maar dan moeten luchtvaartmaatschappijen wél bereid zijn daaraan mee te werken. En dat blijkt lastig, want waarom zou een airline zijn gewilde plek op een van de beste luchthavens van Europa zomaar opgeven en naar een klein, nieuw vliegveld in Lelystad verhuizen? Airlines als Easyjet en TUI hekelden eerder dit beleid. Zij vinden dat Lelystad Airport – los van Schiphol – autonoom moet kunnen groeien. Lees meer:
Het taalwonder

Julkie dubbeldekkers zijn totaal niet ingericht op bagage en dus ongeschikt voor op .

Eine Flugreise ist das grösste ökologische Verbrechen. Gefordert ist nicht totaler Verzicht, sondern kluges Reisen. https://t.cofPtoSwEhvw



Kinderen zijn dol op de nachttrein. Je bent niet gebonden aan één stoel maar je kunt lopen in de trein.
Er rijdt een trein naar Berlijn en vele andere plaatsen.

Nadeel #1: Slepen met spullen
In de auto gooi je alle ski’s in de skikoffer op het dak, met de trein moet je alles zelf dragen. Tips over hoe je dat aan kunt pakken kan je terugvinden in mijn blog: ‘Hoe neem je ski’s mee als je met de trein of bus op wintersport gaat’

Nadeel #3: Het is duur
De trein is duur en dat is ontzettend jammer. Om de trein toch betaalbaar te houden doe je er goed aan om vroeg te boeken. Vaak kan dat pas drie maanden van te voren, maar kun je wel al eerder een voorboeking doen. Ook helpt het als je niet gebonden bent aan reizen op zaterdag. Zoek dus even uit welke dag je het best kunt gaan.

Met de bus ga je sowieso niet. De kamerplanten moeten persé naar de wintersport. En als je je zin dan toch hebt doorgedrukt, kun je als je met de trein gaat skispullen huren, de oliejunks betalen € 300.-/mnd. Je kunt die € 3600/jr dan besteden aan professioneel materiaal. De rest van je bagage gaat in een rugzak. Zo verziekt de automaffia het klimaatakkoord.

Voordeel #3: Blije kinderen
Zijn we er al bijna? De autoreis is voor kinderen vaak saai (zeg maar een ramp, red.), maar de trein vinden kinderen juist leuk.

Een ander voordeel is tijdsbesparing. Je komt 's morgens uitgeslapen op je bestemming aan en dan wordt de reis nog spannender, bergen, andere talen, andere bevolking.


Hoge gebouwen vangen veel vliegtuigen.


Klimaatkombi zal op diverse media interveniëren. Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.