Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

2-1-2016 Ook voor openbaar vervoer is in feite GEEN subsidie nodig en iedereen, ook Jan met de Pet kan elektrisch rijden. Dat doet ie overigens al 100 jaar.

De Rotterdamse RET kan het vanaf 2017 in ieder geval ZONDER subsidie en ook GROEN. Iets wat die domme bus NOOIT zal kunnen. En zoals de foto laat zien kan ook iemand in een rolstoel dat ook.

LEES MEER! En alle busmaatschappijen dienen dit ter harte te nemen. Truckertjes dienen snel tot trampiloot omgeschoold te worden. Dit bericht is overigens afkomstig van de automaffia.

V&D gaat nu op de fles en er gaan al stemmen op dat een groot warenhuis alleen in grote steden te vinden moet zijn. Daar kan dan met de tram bevoorraad worden. Ook het afval, dat daar ontstaat, kan zonder problemen afgevoerd worden.

PER TRAM!

En al het overige......

"Das Lastenrad wird zum Renner" - das neue -Magazin mit Cargobike-Titelstory von Reportagen über   und t.co/kIHP66ZI0M
Hier bestellbar: t.co/BmwGibedOh For that last mile. RT @FlexiModal https://t.co/NQaLkSMwX7

Passt perfekt: Mit im ICE 4 nach Berlin:

Deze methode om je fiets in de trein op te hangen werkt perfekt en dit zou NS ook kunnen toepassen.

Maar dat ziet NS niet zitten.

Wim Bot van de Fietsersbond lobbyt voor fietsen in de trein. ‘Wij pleiten er voornamelijk voor om meer ruimte te maken voor recreatieve fietsen in de weekenden en vakanties. Dan is de behoefte het grootst.

'Iedereen kan zien dat de ruimte nu niet genoeg is. Woon-werkfietsers hebben alternatieven. Die kunnen vouwfietsen meenemen, ov-fietsen gebruiken of een fiets op het station neerzetten. We vinden ook dat je in elke trein naar het buitenland fietsen mee moet kunnen nemen en dat buitenlanders andersom hun fiets Nederland mee in kunnen nemen. Wij stimuleren fietsgebruik, dus ook dat van buitenlanders die hier willen fietsen.’ Lees meer:

Hup met de fiets de trein in richting Garmisch-Partenkirchen. Volgende verrassing, tot nu toe kon je je fiets altijd gewoon in de trein zetten, maar hier moet je hem verticaal ophangen. Er zit al een mountainbiker in de trein en die helpt mij even om mijn fiets correct op te hangen, hij moet ook naar Mittenwald. Later komt er nog een mountainbiker bij, die ik weer help om zijn fiets correct op te hangen. Lees meer:
Dit werkt zelfs met een cargobike.

Maar NS is flink eigenwijs. Nooit hoop ik Lees hier

In gemeente Ede bestaat de afvalstoffenheffing uit twee delen. U betaalt een vast tarief dat voor ieder huishouden hetzelfde is. Voor restafval betaalt u een bedrag per keer dat u restafval aanbiedt. Dat is voor elke keer (dus niet op gewicht!) dat u de restafvalkliko aan de weg zet.  Of, als u in flat of appartement woont, per keer dat u een afvalzak in de (ondergrondse) restafvalcontainer gooit. U heeft zo zelf invloed op de hoogte van uw afvalkosten.

Een chip in de restafvalkliko houdt het aantal aanbiedingen bij.  Woont u in flat of appartement, dan houdt uw afvalpas bij hoe vaak u de (ondergrondse) restafvalcontainer opent. Hoe beter u uw afval scheidt, hoe minder restafval u heeft, hoe minder vaak u restafval aanbiedt, hoe minder u betaalt. Dat is wel zo eerlijk.

In andere  'betalen per keer' gemeenten zetten inwoners de restafvalkliko gemiddeld 9 keer per jaar aan de weg. Hoogbouwbewoners gooien gemiddeld eens per anderhalve week een zak met restafval weg in de (ondergrondse) restafvalcontainer.

In diverse andere gemeenten kent men de vuilniswagen met maar één mannetje. De kliko's staan netjes aan de kant van de weg en de chauffeur komt niet eens meer van z'n stoel af.

Dat dacht je maar: Er zijn OVERAL mogelijkheden om je afval kwijt te raken. Sterker nog, langs deze plekken kan een tram rijden. Waar men volledig legaal afval kan dumpen. Kliko gaat verdwijnen.

Het meeste afval breng je in het vervolg zelf weg. Weg die lawaaiige vrachtwaggel uit je straat.

In de gemeente Renkum, waar een plan is voor de Rijnlijn rijden VIJF vrachtwaggels door de wijk.

1- Het "gewone" huisvuil, dat een stuk minder kan.
2- Oud papier.
3- Plastic.
4- Grof vuil.

5-GFT, dat je beter in je eigen tuin gebruikt. Compost!


Mensen zien alleen dingen waarop ze zijn voorbereid.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMail