Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

20-12-2011. Biologisch eten raakt steeds meer in, roeptoeteren de media. Ja, dag!. Er zijn inderdaad enkelen die consequent biologisch voer eten, maar het transport is verre van biologisch. De hele winter liggen er tomaten uit Italie of Spanje, sperziebonen uit Egypte en niet te vergeten thee en koffie uit China en Colombia in de biologische winkels.

Dan is er ook nog de "Fair Trade-rage". Het spul komt uit tropische streken, hier 10.000 km vandaan. Per zeilschip? En de branche vindt dat heel gewoon. Lever je commentaar aan die branche, word je geëxcommuniceerd.

De branche wordt ook regelmatig gewaarschuwd dat als de oliestroom werkelijk gaat stagneren men zonder handel komt te zitten. Zoals dit bericht dat via Twitter bekend werd. Twitter onzin? Veel schrijvers wel ja. Maar de links waarnaar zij verwijzen liegen er niet om. Zoals het feit dat steeds meer Amerikaanse zuipschuiten (met draaikolk in de tank) de pomp niet meer halen. Vast een voorproefje van de humor die je te wachten staat als je ooit nog es elektrisch gaat rijden.

Datzelfde staat ook het goederenverkeer, de vrachtwaggel, te wachten, dat nu nog elke dag overlast veroorzaakt. Bovengenoemde branche is totaal afhankelijk van die vrachtwaggel. Terwijl dezelfde lading met een beetje inventiviteit echt elektrisch kan. Inclusief de klanten. Op deze foto de Renkumse Dorpsstraat, waar de plek van deze vrachtwaggel vóór de oorlog werd ingenomen
door een even grote elektrische tram. Die overigens niet een half uur de straat blokkeerde zoals "Truckerjoep" hier.

Meneer komt één pallet brengen.

Maar ook de klant is te beroerd om de fiets te nemen. Deze twee roestverzamelingen zijn van mensen die nauwelijks ouder dan 30 jaar zijn. Het blauwe gedrocht komt uit Wageningen, nauwelijks vijf kilometer verderop. De groene wegversmalling, inmiddels vervangen door een nog grotere, rijdt regelmatig naar genoemde Dorpsstraat om sigaretten te halen.

De AOW blijft op die manier nog betaalbaar, want meneer zal als hij deze leefstijl volhoudt niet veel ouder worden dan 65 en dus geen AOW nodig hebben.

Dankjewel bavianen.


Gelukkig zijn er ook lieden die de bui wel zien hangen, zowel waar het hun eigen gezondheid als die van de voedselvoorziening betreft. In Wageningen en ook in Renkum staan de bushaltes vol met fietsen van mensen die geen probleem hebben met het openbaar vervoer, dat helaas nog steeds niet verder ontwikkeld wordt.

De "volhouders", die met het rijblik dus, zij belanden door hun stoere leefstijl in de sloot. Daar waar ze thuis horen.

Hier rechts de Zwitserse Zentralbahn, die de roestverzameling ook meteen afvoerde naar de rivier. De trein werd weliswaar licht beschadigd, maar dankzij de winst die de maatschappij maakt en de modulaire opzet van het materieel is dat niet echt een probleem. Onder de reizigers waren in ieder geval geen gewonden. Ook de volgende stagnatie liep voor de treinpassagiers goed af.

Vuilnisman, kan deze zak ook mee?

Uit Nu.nl: STAPHORST - Een vrachtwagen is vrijdagmiddag om kwart voor twee door nog onbekende oorzaak stil komen te staan op de spoorwegovergang aan de J.J. Gorterlaan in Staphorst. Meer lezen:

Tot slot een reaktie uit de mailbox: Duurzamer geproduceerd wordt ook genoemd en dan vooral chemie en relatie tot het oppervlakte water. Ik ben zelf verantwoordelijk voor de veiligheid van onze producten en veel van onze producten hebben geen of nauwelijks residu van chemie. Onze telers vangen al hun water op en recirculeren dat waardoor er geen emissie is van chemie op het oppervlakte water. Duurzaamheid gaat ook nog eens verder dan alleen geen gebruik van chemie. Als alle elementen worden meegenomen die bij duurzaamheid horen durf ik de weddenschap aan dat gangbaar geproduceerde tomaten duurzamer zijn dan zijn bio variant.

Helaas pindakaas, niets over het energieverbruik van chemie, teelt of transport. Ach, zie hierboven!


Waarom de tram altijd voorrang heeft en niemand hoeft te wachten.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Ervaar meer over Klimaatkombi.
ShoutboxMail