Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

16-9-2012. De NOS graaft het elektrisch rijblik nog maar es op. Eerst een ouder bericht uit de lange rij mislukkingen van de domroep.

De NOS, middePrins Maurits parkeert z'n Fisker in Rotterdam Prins Maurits parkeert z'n Fisker in Rotterdam Louis Dekker / NOS Update: dinsdag 7 feb 2012, 17:50 Door economieredacteur Louis Dekker De liefdesbaby van de elektrische auto-lobby kampt met problemen. Het bedrijf Fisker, dat vijf jaar geleden werd opgericht door voormalig Aston Martin-ontwerper Henrik Fisker, ontslaat 26 werknemers. De ingreep is nodig vanwege financiële problemen. Fisker is geen traditionele autofabrikant. Het merk oogt sexy en staat met de Aston Martin-lookalike 'Karma' symbool voor de hype rond elektrische auto's. Op autobeurzen is het merk steevast de publiekslieveling. Fisker is er in geslaagd binnen een paar jaar in het rijtje Ferrari-Lamborghini-Porsche te belanden. Het is een statussymbool. Lees meer:

14-9-2012. Vandaag de zoveelste promotiedag voor de elektrische auto, dit keer met een rally. Volgens de makers is de elektrische auto booming. Het aantal elektrische auto's in Nederland is dit jaar verdrievoudigd. Er rijden nu bijna 4.000 stekkerauto's rond. Reden voor een feestje, een elektische autorally om precies te zijn. Maar wordt er niet te vroeg gejuicht?

En ook op Twitter kom je de grootste onzin tegen. Het rijblik is bedreigd en men "gaat elektrisch rijden".  Daar had "Eenvandaag" het al jaren geleden al over en ook de NOS probeerde het en beet in het zand. Ook de diverse "geleerden" als Wubbo Oksels en Liesbeth van Tongeren van Groenslinks denken met een paar zonnepaneeltjes hun elektrische rijblik te laten rijden. PV-dak met 3 kW-piek, rijblik met 40 kW onder de kap. De politiek in de bocht.

Er is een veel betere manier. Thuisblijven, Home Office Day!

Veel "geleerden" werken met hun computer. Die doet het ook gewoon thuis. Als het moet zelfs met een paar zielige PV-paneeltjes. Zo denkt de Zwitserse SBB er ook over.


Tagesschau vom 16.05.2011

Wat zal het rustig worden op de weg!! Ook de buitenschoolse opvang kan weg. Zie trouwens op welke lokatie de instruktie gegeven wordt.

A propos: Liesbeth verkeert nog in de waan dat kernenergie ook veilig kan. Kernenergie is trouwens totaal onvoldoende als het om een totaal oplossing gaat. Meer lezen: Negeer hier de smerige reklame van Atoomstroom. Ook zij kunnen niet lezen.


ShoutboxMailMail
Kantoorpikkies bepalen wie er het meest reist. De vrachtwaggel rijdt nog steeds niet elektrisch en laten we dat zo houden. Dit is voorbehouden aan de trein die e.e.a. ook nog kan combineren.

Uit RNW wereldkrant: Bij de controle van 325 vrachtauto’s langs snelwegen, zijn bij 31 voertuigen ernstige gebreken geconstateerd aan de remmen. Het Korps landelijke politiediensten verbood in totaal 33 vrachtauto’s verder te rijden. Buitenlandse chauffeurs betaalden direct bijna 44.000 euro aan boetes. Intotaal werden ruim 160 boetes opgelegd.

Vertel es wat nieuws. Fijn hé, die concurrentie! In een trein valt het nauwelijks op als één van de goederenwagens niet of minder remt. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als de hele trein niet remt, maar deze situatie komt nauwelijks voor. Op de weg dagelijkse kost. Bekijk de statistieken maar.

In dat verband is ook het volgende bericht uit Treinreiziger.nl van belang: Regionale vervoerders komen met landelijk spoorplan. Woensdagavond hebben de regionale vervoerders (Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia Transport) verenigd in FNM Het Nieuwe Spoorplan aangeboden aan Melanie Schultz van Haegen, minister van Infrastructuur en Milieu. Binnenkort neemt de minister een besluit of het hoofdrailnet wel of niet wordt aanbesteed. Meer lezen.



De nieuwe GTW-treinstellen hebben bewezen beter te funktioneren. Eén simpele ingreep en een dieseltrein wordt een elektrische trein, simpel door de aandrijfunit te vervangen. En ook even standaard koppelingen monteren.

Er komt zo meer ruimte op het spoor voor gecombineerd personen- en goederenverkeer. Zodat de omvallende vrachtwaggels omgesmolten kunnen worden en de chauffeurs rangeerdienst doen op de stations.

Dat is uiteindelijk ook prettiger werk. Daarnaast is het ook van belang als je in de buurt van je werk gaat wonen.

Uit RTV N-H: AMSTERDAM Nieuwe bedrijven die zich in de haven van Amsterdam vestigen mogen maximaal nog maar 35 procent van hun vracht met vrachtwagens in het havengebied vervoeren. Meer lezen:

Héhé, men wordt wakker.

En ook deze olieslaaf heeft het licht gezien! PEAKOIL!

Het wordt nog sensationeler. Het Duitse programma Nano kwam gisteren met schokkende cijfers over leukemie a.g.v. de "opslag" van afval uit kerncentrales in het Duitse Asse. Meer lezen:

Omschakelen dus op duurzaam opgewekte stroom. Deze elektrische rode jongen links heeft ook een dieselmotor (draait op biobrandstof) en haalt de goederenwagens op van het Amsterdamse CS en brengt ze naar de haven. Als men es wat minder bananen eet, kan ook het transport over water flink gedecimeerd worden.

              

Uit RNW wereldkrant: De ANWB maakt zich grote zorgen over het aantal gaten in snelwegen door het strenge winterweer van de afgelopen tijd. De organisatie heeft alle wegbeheerders opgeroepen om de schade zo snel mogelijk te verhelpen. Rijkswaterstaat heeft laten weten op schema te liggen met het herstel van dewegen. Volgens de ANWB zijn de gaten en de resten van losgeraakt asfalt vooral gevaarlijk voor motorrijders, die in het voorjaar weer de weg op gaan.


Oorzaak:

Er is voor wegvoertuigen een ononderbroken oppervlak nodig.


Oplossing:

De railverbinding bestaat uit ondoordringbaar staal in een grindbed, dat water snel afvoert. IJs heeft daar geen enkele invloed. Elektrisch verwarmde (met duurzaam opgewekte stroom) wissels kunnen de winter de baas. Verder noodzakelijke wegen kunnen voorzien worden van klinkers.



Een bericht van die kantoorpipo's, het Brabants dagblad. DEN BOSCH - Een spiksplinternieuwe elektrische bus die momenteel proefrijdt in Den Bosch, is maandagmiddag in brand gevlogen. Lees meer:

De enigen die fatsoenlijk elektrisch kunnen rijden zijn tram en trein. Het goederenvervoer kan dan ook meteen aangepakt worden. Maar Hollanders eisen de weg op. Zo verscheen er bij "Verkeersnet" een artikel over de "trambus". Een dubbel gelede bus die een alternatief zou zijn voor de Uithoflijn in Utrecht. Wikipedia heeft daar een interessant artikel over.

In 1985 kwam Renault Heuliez met de Mégabus, een dubbelgelede bus met een capaciteit van 200 personen. Bij de NZH te Haarlem heeft een demo gereden en maakte een proefrit tussen Purmerend en Amsterdam.

In de Braziliaanse stad Curitiba worden op grote schaal dubbelgelede bussen ingezet. Ook in Bordeaux hebben dubbelgelede bussen gereden.[1]

In Utrecht zet vervoerbedrijf GVU sinds 2002 dubbelgelede bussen in op de lijnen 11, 12, 12s en 31 naar De Uithof. Deze Van Hool AGG300-bussen bestaan uit drie delen (aantal assen respectievelijk 2, 1, 1, in totaal 4) en zijn bijna 25 meter lang (24,785 m). Deze bussen van het GVU uit de serie 4901-4927 zijn de eerste en vooralsnog enige dubbelgelede bussen die in Nederland in de lijndienst rijden.[bron?]

In Eindhoven worden door Hermes de gelede Phileasbussen ingezet op lijn 401 (Eindhoven - Meerhoven - Eindhoven Airport). De Phileas is op 5 september 2004 op beide lijnen in gebruik genomen. Er zijn van deze bus ook 2 dubbelgelede voertuigen gebouwd als demo-voertuigen, waarvan er één in Israël is ingezet. De andere is nog nimmer in de personendienst verschenen.

Dubbelgelede bussen rijden op een aparte vergunning: ze zijn officieel nog niet toegelaten op de openbare weg en mogen zich dan ook niet buiten hun route c.q. vervoersgebied begeven.

De AutoTram Extra Grand heeft vijf assen (per deel respectievelijk 2, 2, 1) en is 30 meter lang.[2] Lees meer:

De Nederlandse wiki moffelt belangrijke info onder het tapijt. Foto hieronder komt van de Duitse wikipedia. En ook:

Eine Weiterentwicklung stellte hier der Gelenkbus mit Heckmotor, aber Antrieb im Vorderwagen dar, der als Alternative zum Schubgelenkbus angeboten wurde. Konstruktiver Nachteil war hier, dass neben einer aufwändigen Gelenkwellenführung durch den Faltenbalg die Antriebsachse bei leerem Bus nur gering belastet wurde, womit die Gefahr des Durchdrehens der Antriebsräder bestand. Lees meer:

Het gelede materieel blijft voorbehouden aan de trein, waarbij mits modulair opgezet ook nog eens bij defekten of modernisering delen vervangen kunnen worden. Zoals bij het Zwitserse "Dominosysteem". En zie hoe simpel het is. Een rijblik trekt drie caravans of natuurlijk ook andere aanhangertjes. Achteruit kan ook zonder problemen. Net als de trein overigens en ook nog elektrisch.

Zie de afsluitende trein onderaan.

De EO, "Fijn dat U luistert". Luister en zie wat deze "witte Christenhond" te melden heeft. Hij trekt zich het lot aan van gekooide orang-oetans en van tropische vogels die slachtoffer werden van illegale handel, en helpt dorpelingen aan een bibliotheek met internet. Willie Smits is Nederlander van geboorte, maar woont inmiddels al 30 jaar in Indonesië en zet daar zijn idealen om in concrete hulp. Zijn plannen om met de suikerpalm het wereldenergievraagstuk op te lossen zijn ambitieus - en lijken nog realistisch ook. Tijdens een kort verblijf in Nederland schuift hij aan bij Dit is de Zondag. Meer oplichting:

Wat deze "witte Christenhond", (fotootje gedestileerd uit een Youtubefilmpje) net als alle anderen niet begrijpen wil is dat de huidige brandstofvoorraad in miljoenen jaren ontstaan is en nooit in een simpel proces van enkele tientallen jaren vervangen kan worden. Wat nu in krap 100 jaar opgemaakt wordt is dan ook echt op. Het energieverbruik zal drastisch omlaag moeten en dat kan alleen als het transport degelijk aangepakt wordt. De hotemetoten hebben hier nog steeds geen antwoord op.

@Klimaatcombi Zeg, ik hoef me niet voor jou te verantwoorden. Veel plezier met mijn block. Tweet:

En ook de "politiek" staat met z'n bek vol tanden, een uitspraak van een bekende Nederlander in een pooierbak: "Ga lekker naar huis, koken."

Inderdaad, ga koken, de supermarkt kan op het station. De supermarkt kan daar simpel bevoorraad worden door de trein. Bovenstaande voorbeelden tonen het aan. En ook de firma A.Hein heeft meer dan één vestiging. De klant wordt vanuit het dichtsbijzijnde filiaal bediend.
Codewoord van de toekomst is filiaal.

Nog mooier zijn de lokale initiatieven zoals steeds meer biologische tuinders ontplooien. En ook de horeca haakt hier op in. Uit RNW wereldkrant:

Italiaans restaurant laat gasten in natura betalen.

De crisis slaat ook hard toe in de wereld van gastronomen en eetgelegenheden. Een Italiaans restaurant in Florence heeft daarom een plan bedacht om klanten die geen geld meer hebben, toch aan tafel te krijgen en te voorzien van eten. Restauranteigenaar Donella Faggioli zei tegen het Italiaanse persbureau ANSA dat vanaf het einde van deze maand gasten met zelf geteelde of gemaakte etenswaren kunnen betalen voor de gerechten uit de traditionele Toscaanse keuken die het restaurant aanbiedt. Na een reservering kunnen gasten komen eten en afrekenen met hun zelf geteelde groenten, fruit of bijvoorbeeld zelf gerookt vlees. Die worden dan weer in de keuken van het restaurant gebruikt.


Wie de problemen begrijpt en niets doet, heeft de problemen niet begrepen.


Twitter is voorbij. Klimaatkombi zal op diverse andere media interveniëren. Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
Mail