Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Deze website gebruikt gèèn cookies. Uw surfgedrag interesseert ons -en onze partners- geen hout.

Bijgewerkt 13-2-2020!

Bomenkap, omvallende vrachtwaggels, vervoer gevaarlijke stoffen. De klant wil het. De klant wil rommel uit Verweggistan en dat spul komt niet op de fiets. Lazuur vliegt voor olijfolie, ananas en bananen. Klik op het plaatje voor een vergroting.

Vooral die olijfolie eist slachtoffers. Met name Vroege Vogels bericht er over.

Intensieve olijventeelt kost miljoenen vogels het leven.

We zijn inmiddels drie weken bezig met het maken van meeneem maaltijden in de winkel. Steeds meer klanten ontdekken deze nieuwe service en vinden het een uitkomst voor momenten dat je niet veel tijd hebt om zelf te koken, maar toch gezond en lekker wilt eten.

De verse Lazuurmaaltijden zijn:

Schakel over op lokale produktie van bv zonnebloemolie.

Dit recept is gejat en omgebouwd naar lokale ingredienten, iets waar Lazuur (nu Odin) zich zegt sterk voor te maken.

Paprika's zijn zomergroenten, maar dat snapt domroep MAX nog niet en presenteert zelfs een recept met vlees, waarvoor eerst een dier vermoord moet worden. In de winter eet je wintergroenten zoals koolsoorten.

Auto's zijn ook het hele jaar verkrijgbaar. De gevolgen daarvan ziet iedereen. Bron:

Bereiding:
Klop een dressing van 5 eetlepels zonnebloemolie, 2 eetlepels citroensap en wat zout en peper. Roer dit door de de macaroni. Giet vervolgens 2,5 dl. koud water over de couscous en laat afgedekt 15 minuten staan. Roer de macaroni of mie los met een vork. Dop de tuinbonen en doperwten en blancheer of stoom ze 5 minuten. Snijd bosui, peper en tomaat in kleine stukjes. Hak de kruiden fijn.

Doe alle ingrediënten met de macaroni in een grote kom en werk door elkaar. Doe er ook het overgebleven citroensap, de rasp en nog een scheutje zonnebloemolie door.

Wereldproducten, per vrachtwaggel aangevoerd. Dat heb je als je moet buffelen voor een rijblik dat 23 uur per dag stil staat. Dan laat je een Poolse of Bulgaarse chauffeur het smerige werk voor een habbekrats doen.

Wist je dat de meeste auto's in Nederland gemiddeld 23 uur per dag stilstaan? Grote kans dus dat ook jouw auto zich vaak verveelt. Geef je auto iets te doen en deel 'm eens met een ander.

Probeer het nu! Meld je via Hopper aan bij SnappCar of MyWheels, dan krijg je van ons 5 bonnen met € 10 huurtegoed om weg te geven aan nieuwe gebruikers. 

Een principe dat het elektrische OV al 100 jaar bezigt. Onbekend bij de irritant wordende klant. Arnhem en nu ook Renkum hadden of krijgen te maken met bomenkap. De klant wil het. Want de kreupele klant breekt z'n arrogante poten over de boomwortels. Iets wat in een bos heel gewoon is wordt voor de klant gesloopt. Tot de natuur de klant gaat slopen.

Dan krijg je dit: Natuurvernietiging, zoals ontbossing, verandert de wereld in een knaagdierenparadijs. Precies het recept voor een nieuwe pandemie.

En dat duurt niet zo lang meer. Zie de chaos die de klant veroorzaakt. Puur gemakzucht. Een open dag bij Veld en Beek levert een bliklawine van minstens 40 blikken. Allemaal van mensen die op fietsafstand wonen. Lege kratten naar buiten, maar wat voor een chaos veroorzaakt die klant.

Er reed in deze buurt ook een elektrische tram. Al vóór de oorlog opgeruimd. De olie was goedkoop. Vandaag de dag bewijzen de Zwitsers dat smalspoor geen problemen heeft met goederen achter de personentrein.

Men wil toch elektrisch rijden? Nou, doe dat dan.

Osterstau zum Zweiten: Ein Stauforscher verweist auf das schwächste Element: Den Menschen. #Stau.... http://t.co/xUlPleauaP ^ff

Bomenkap en herstraatwerkzaamheden op de Hogenkampseweg? #Renkum.  Inloopbijeenkomst 23/4 zie http://bit.ly/1J3BbeB

Elektrische, zelfrijdende auto's, zonnepanelen, De klant wil het en kan dan ook niet meer redelijk denken. De gevolgen blijven niet uit. Het aantal slachtoffers van het verkeer stijgt meer en meer. Verkeerslawaai, 50.000 doden/jaar, meer infrastruktuur trekt meer verkeer aan en dus meer wegen en weer meer.... Lees meer:

Zinloos om je daar tegen te verzetten, alleen economische maatregelen helpen. En dus lanceert men belachelijke ideëen die uiteindelijk in de goede richting wijzen.

Stau am Gotthard? "Man könnte die Autos wie einen Zug zusammenschalten", sagt ein Stauforscher. http://t.co/AYJPJe0Uls via @srfnews

En kijk hoe die trein het onbedoeld goed doet. Trein met reizigers maar zonder machinist op drift in Bangladesh

De FLIRT die NS besteld heeft is bij lange na niet zo universeel als deze trein in Bangla Desh. Daar heeft men "die Nase vorn" zoals de Zwitsers dat zeggen. En zie wat er mogelijk is als de trein te lang wordt. Je koppelt gewoon een lokje bij. Zoals ook de Zwitsers, hier rechts op de Seetalbahn, (weer) doen. Aan een FLIRT zitten geen buffers, een lokje aankoppelen is onmogelijk.

De reaktie van deze irritante klant:

@Klimaatcombi hoezo? Ik vind ze prachtig (Cc: @NS_online)

Van een mooi bord kun je niet eten, weer iemand die bulkt van het geld en liever vrachtwaggels heeft.

Een heleboel kun je dus zelf veranderen. Het is zaak je egoïsme aan de kant te zetten. Luxe is ook zonder graaien mogelijk.

Bedrijven als Veldenbeek en Molendevlijt zijn ook klein. Men heeft in de regio Renkum 4 filialen zonder bediening. Eens per week wordt de voorraad in de containers aangevuld. En deze maatschappij gaat overleven. Zoals al honderden jaren overleefd is.

Maar ja, de irritante klant wil bananen, ananas, olie en plofkip. Per vrachtwaggel aangevoerd. Dat weet men in de derde wereld ook en men wordt jaloers op de bekakte westerse samenleving. Vluchtelingen zijn ook het gevolg van neokolonialisme. Somalie, heette vroeger Brits Somaliland, een kolonie dus.

En ook de cultuur uit de voormalige koloniën brengen de koppen van politici op hol, zonder dat men daarvan de gevolgen overziet. En die gevolgen komen er aan. Groenten uit Noord-Holland worden naar Gelderland vervoerd, met CO2-blazers.

Ook in het bananenpakhuis zien ze het: er komt steeds meer coke binnen.

Kleine partijen zitten meestal verstopt in de dozen. Witte pakjes cocaïne tussen de bananen. "Maar laatst zagen we het al direct toen de container openging. Een behoorlijke lading", vertelt Andries van den Bogert in het pakhuis van De Groot Freshgroup in het Brabantse Hedel. Ook daar hebben ze last van de toegenomen cocaïnehandel. "De afgelopen anderhalf jaar hebben we drie incidenten gehad." Lees meer:

Hier de werving van Odin, enigszins aangepast. Odin heeft een gigantisch bord voor z'n kop. Hier het Awardbord. Let wel, dit is Nederland. Klik op het plaatje rechts voor een vergroting.

Als Odin echt een beloning wil is het misschien handiger om het denkhoofd in te schakelen. Inzake transport. Maar als je jezelf niet kietelt. De afbeelding hierboven toont hoe de Zwitsers het doen. Odin foodcoop.

http://klimaatkombi.nl/images/Transport/RhB_koelcontainer.jpgDe Zwitserse Coop doet het ook zo. En zo doet Odin het nu. Nog geen 100 meter verder reed ooit een tram, maar omdat de olie goedkoop was werd de tram gesloopt. Het zelfde geldt voor Oosterbeek. Dezelfde tram reed daar ook. Enkele jaren geleden werd de rails uit de straat gesloopt.

Even verderop in de vijf dorpen in het groen. Afvaldepot Veentjesbrug. ACV-in de winter zit hier. Deze club strooit als het glad is zout op de wegen. Zout spoelt voor 90% weg en veroorzaakt daar schade. Al eens aan zand gedacht? Meer:

Een Ökihof, zoals de Zwitsers dat noemen sluit prima aan op het transport.

Klik op het plaatje voor een vergroting.

Op dit voorstel werd niet gereageerd. Heteren, Betuwe, waar ook veel produkten vandaan komen kunnen probleemloos elektrisch op dit netwerk aangesloten worden, zodat hun produkten gedistribueerd kunnen worden.

In deze omgeving zijn ook veel beken. Dat betekent waterkracht.

De onderdelen voor deze installatie kunnen met de trein geleverd worden. Wedden dat Odin daar niet aan gedacht heeft?

Komen we meteen op Japan, waar oa Toyota de produktie een paar dagen stil legt. Iedereen heeft het inmiddels gezien, de enorme massa's rijblik die werd weggespoeld door de tsunami.

Nogmaals, Japan is een bergachtig land. Waterkracht is daar een serieuze optie. De Zwitsers bewijzen dit dagelijks. Techniek maakt je wereld.

Zet van deze simpele installaties een paar duizenden neer en samen met warmtekrachtkoppeling en de kleine Energyball's is kernenergie overbodig. Bengt dit de Limburgers al op een idee?

In Spanje gaat een beurs over telecom niet door wegens het Coronavirus. Let op, de link hieronder toont reclame, die je met een Adblocker kunt onderdrukken.

En over Covid19 gesproken, dat is bewust opgezet.

Het besmettelijke, gevaarlijke coronavirus heeft ook invloed op telecombeurs MWC, dat eind februari plaatsvindt in Barcelona. LG en Sony staan op de groeiende lijst met bedrijven die ‘s werelds grootste smartphone-evenement (deels) mijden om verspreiding van het virus tegen te gaan. Lees meer:

Huawei? Extra reden om als je een mobiele telefoon wilt, is er ook nog Fairphone.

Eén methode is: Leer kinderen programmeren. Op een Android-telefoon kan communiceren met Arduino. Ook met de Arduino kun je programmeren. Zelfs zonder de mobiele telefoon maar via Pulsbreedtemodulatie en RC5

Fairphone, koopt Nederlandse waar, dan helpen wij elkaar. Nauwelijks transport. Defekten, Geen probleem, je repareert gewoon zelf.

#Bananen sind vom Aussterben bedroht – ein Pilz verbreitet sich weltweit in den Monokulturen. ^lvm https://t.co/f2RkHnrKSz

Sinds donderdag in mijn hoofd: I'm on top of the world http://t.co/HUYDnBDpcK? v=w5tWYmIOWGk&sns=tw #teamsamenleving #afscheid #nieuwbegin

De klant (afkomstig uit zo'n kolonie) wil het.

@plussupermarkt weer belachelijk bezig. (Prima)fiets inleveren. Oliejunk worden. `

Dankzij de plugakties van @NatuurenMilieu overwegen vele vluchtelingen een reis naar Europa.

Laten we nu eens de wens van kinderen vervullen, bedrijven horen aan het spoor, geen woningen. Kinderen hebben recht op nachtrust. Tijd voor maatregelen. En geen symptoombestrijding als deze: Kilometerheffing voor vrachtwagens in België vanaf april 2016 een feit. Lees meer:

https://t.co/dU04GyZUGk Als #Baudet opeens zijn koffie of bananen uit #Mozambique niet meer krijgt omdat de boel daar onder water staat denkt ie er dan nog zo over?

In Martinique zit de bevolking met een afschuwelijke erfenis van de bananenteelt: de kankerverwekkende pesticide chloordecon. https://t.co/5G9BOKXoRG

Dit is zo'n leuk boekje over zeldzame groenterassen. De Oranje Lijst: http://t.co/DO1HZkY81r Gratis te downloaden op @WageningenUR

Voor wie handiger is met hout dan met staal: bouw je eigen houten #go-kart. http://t.co/OTxUOv9ctr http://t.co/wYmbzPBOqz

Doe er iets in, haal er iets uit. Delen is het nieuwe nieuwe bezitten. #pakhuisje_Arnhem

Biomassa? Dat flikkert men in #Wageningen gewoon weg. Rocketstove? Onbekend aan de Veerweg. http://t.co/MBOpVdDmAF http://t.co/xk9bLxKl1F


Doe wat goed voelt, want kritiek krijg je toch wel.


Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Zie rechter kolom

Bekijk Klimaatkombi helemaal_________________________________________________________________________________________________________.
MailMailMail