Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze site op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Verder werkt deze site ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

24-4-2016. Opnieuw negeert een supermarkt, Lidl in dit geval, goederenvervoer per spoor. Pal naast het spoor is er een prima mogelijkheid de trein hiervoor te benutten.

Uit die Stentor: DE STEEG - Zet een streep door de plannen die moeten leiden tot (veel) meer goederentreinen door onder meer de gemeente Rheden. Dat dringende verzoek doet het Rhedens college van burgemeester en wethouders in een brief aan de onderhandelaars in Den Haag. Lees meer:

Men heeft liever vrachtwaggels:

VELP - Het instellen van eenrichtingsverkeer op een deel van de Noorder Parallelweg in Velp zou de verkeersveiligheid ten goede moeten komen. Voorlopig is echter het tegenovergestelde het geval. Bezoekers van de Lidl negeren de borden en rijden tegen het verkeer in.

Janneke en Twan Willems, bewoners van de nabijgelegen Middellaan, willen dat de gemeente Rheden de deze week geplaatste verkeersborden weghaalt.

Kinderen
Omdat hun bezwaarschrift tegen het besluit van burgemeester en wethouders niet het gewenste resultaat opleverde, zijn de Velpenaren naar de rechter gestapt. De z
aak werd dinsdag behandeld in Arnhem. "Nu rijdt er veel meer verkeer door onze wijk. Wij hebben 5 kinderen. Die willen veilig over straat kunnen fietsen en veilig naar het speeltuintje kunnen gaan", vertelde Janneke Willems bij de voorzieningenrechter.

Vrachtwagens
De gemeente Rheden erkent dat er een toename aan verkeer in de wijk is, maar meldt dat het besluit met zorg is genomen. Er moet een einde komen aan de onveilige situatie op en rond de spoorwegovergang op de hoek van de Nordlaan met de Noorder Parallelweg. Elke dag slaan daar vrachtwagens, komende vanaf het Velperbroekcircuit, rechtsaf om de Lidl te bevoorraden.

Draai
Soms kunnen de chauffeurs de bocht niet nemen omdat tegemoetkomend verkeer uit de Noorder Parallelweg niet goed staat opgesteld. Daarom is daar, op een klein stuk van de Noorder Parallelweg, eenrichtingsverkeer ingesteld. De rechter doet binnen een week uitspraak.
Bron:

Men neukt een gezin met 5 kinderen bij elkaar en is dan verbaasd dat de zaak spaak loopt.

Rheden vraagt Den Haag om plannen IJssellijn te stoppen - Lochem - Regio - Stentor t.co/j4LJHWau

NS heeft weer een stel oude dubbeldekkers opgegraven en die kunnen hier prima dienst doen, niet de hele dag, één of twee is genoeg.

Uit de Gelderlander: WESTERVOORT - Bij het station in Westervoort zijn in het weekend opnieuw vernielingen gepleegd. Enkele glazen daken in de fietsenstallingen hebben het moeten ontgelden. Lees meer:

De oplossing voor beide problemen is even simpel als effectief.

Richt de stations weer in als vroeger. IJssellijn en vergelijkbaare projekten zijn dan overbodig. Stations zijn dan niet langer een anonieme verzameling beton. Men vindt werkgelegenheid op een station. Het station is daarom VAN de bewoners.

Men doet er boodschappen, men werkt er ook. Dat verniel je niet.

Goederen die nu per goederentrein getransporteerd worden hangen dan in delen achter de stoptrein. De Zwitsers hebben daar al op gerekend en hun materieel voorzien van standaard koppelingen.

Beter één keer zien dan TIEN keer horen:

Een paar voorbeelden van Zwitserse stations waar goederen per spoor aangevoerd worden en met kleine bestelwagens gedistribueerd worden. Dat is handig als je bedenkt dat fossiele brandstoffen op raken en dus duurder worden. Peakoil, een fenomeen dat bijna totaal onbekend is bij de domroep.

Zoals goed te zien is, liggen de bedrijven aan het spoor. De werkgelegenheid is dan ook aan het spoor. Bovendien wordt het geluid van de trein gedempt door deze bedrijven. Dit is een ideale combinatie, want ook Truckerjoep maakt elders geen lawaai meer zoals langs de Betuwelijn (A15).
Truckerjoep gaat bij het spoor werken.

En omdat de ingredienten van onderstaand recept uit de direkte omgeving komen wordt ook dat transport gedecimeerd.


Verwarm de oven voor op 200 graden. Schil de aardappelen en kook ze (met wat zout) gaar. Schil ondertussen de koolrabi's en snij ze doormidden en vervolgens in plakken van 1/2 cm dik. Kook de koolrabi in ca 10 minuten gaar.

Pel de uien en snijd ze in ringen. Bak deze in wat boter tot ze lichtbruin zijn. Neem de uien van het vuur en roer er de mosterd en de helft van de zure room door. Schil de appels en verwijder het klokhuis. Snij de appel in schijven van vergelijkbare dikte en grootte als de koolrabi. Klop het ei los. Giet de aardappels af en stamp ze tot puree samen met de diksap, melk en de helft van het ei. Roer er de helft van de geraspte kaas door.

Beboter een ovenschaal en schep op de bodem de helft van aardappelpuree. Leg hierop dakpansgewijs de schijfjes koolrabi en appel (om en om). Schep nu de uien in de ovenschaal en vervolgens de andere helft van de aardappelpuree. Roer de rest van het ei en de zure room door elkaar. Smeer dit uit over de laag aardappelpuree. Vermeng de overgebleven geraspte kaas met het paneermeel en strooi dit als laatste erover. Zet de schaal ca 30 minuten in de oven totdat er een mooi bruin laagje is gevormd.


En de kantoornono's komen er eindelijk achter. Nu moet alleen het muntje nog vallen voor de beleidsmakers (zonder elektrische pooierbak).

Vermindering van #CO2 uitstoot door je bedrijf te vestigen bij een treinstation http://t.co/6wxd1hudfI http://t.co/znjuxKmj7c

De vleessektor zelf? RUNDEREN!

Écht het meest veelzijdige stukje vlees. (Met dank aan Lex Us!)


Vlees, u weet wel waarom ... maar gelukkig niet hoe.


Klimaatkombi zal op diverse media interveniëren. Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.