Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

Smoothies, een pdf met daarin nog veel meer recepten.

De meeste recepten bevatten echter (sub)tropische ingredienten, uit Verweggistan dus, maar alleen gebrek aan fantasie en durf beletten je te experimenteren, want dit is een e-boek met een commerciele inslag. Niet echt duur, maar er wordt geen inzicht geboden in de inhoud. En het internet barst van de recepten. Kinderen zijn er dol op en het is supergezond.Een paar tips... Dit is veel beter dan de zoete rommel waarmee kinderen doorgaans verpest worden.

Goede tips zijn hier nauwelijks te vinden.
En het biedt veel meer mogelijkheden.

Het is aangeraden om alleen bladgroenten te gebruiken als spinazie, boerenkool of sla omdat deze groenten geen zetmeel bevatten. In andere groenten zit wel zetmeel en als je dit mengt met fruit kun je last van buikkrampen krijgen.

Je houdt dus niet van smoothies? Geen probleem, in de meeste groene smoothies zit meer fruit dan groenten waardoor de zoete smaak van het fruit overheersend is en je de groenten niet eens meer proeft. Maar op deze manier wel de belangrijke voedingstoffen van groenten binnenkrijgt.

Tip om groenten bij kinderen binnen te krijgen ;)

Het is zo gepiept en je kan elke blender op de markt gebruiken om smoothies te maken.

Een groene smoothie verzadigt namelijk goed en daardoor zul je minder last hebben van vreetbuien.

Nitraten zijn inderdaad aanwezig in bladgroentes maar nitraten zijn vooral gevaarlijk wanneer ze omgezet worden tot nitrieten. Deze omzetting gebeurt door warmte. Doordat je de bladgroentes in hun rauwe vorm verwerkt zonder ze te verwarmen valt het dus mee met de werking van nitraten.

Een groene smoothie is gemiddeld zo’n 2 dagen houdbaar, bewaar ze bij voorkeur in luchtdichte glazen potten. Maar het beste en het lekkerste is natuurlijk de groene smoothie gelijk te drinken.

Wanneer jij zin hebt het kan het als tussendoortje of als maaltijd vervanger, je moet voor jezelf bepalen wat voor jou het beste moment is.


De meeste smoothierecepten kunnen kennelijk niet zonder Verweggistan. Maar met wat zoeken is er toch een "uitdebuurtrecept" gevonden. Dat pikken we even.

Deze herfstsmoothie is een echt weerstandbommetje. Hiervoor heb je nodig:

Doe de andijvie (of andere bladgroenten) in een blender. Vul de blender met water totdat de waterlijn ter hoogte van de andijvie is. Zet de blender 30 seconden aan. Voeg daarna de in stukjes gesneden appel, peer en wat citroensap toe. Zet blender aan en geniet van je heerlijke herfstsmoothie.


Hoe minder je denkt wat anderen er van denken, hoe gemakkelijker je leven wordt.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMailMailMail